Včera, 16. května jsme byli s Jiřím na odpolední vyjížďce a procházce v okolí Jedovnic. Na mapě se mi zalíbil malý okruh okolo vzdutí rybníka Olšovec, profláknutého letního turistického místa, v sezóně plném turistů. Snad ve všední den v květnu to nebude tak zlé. A nebylo, jedna třída školy v přírodě seděla na kládáach na hrází rybníku Budkovan a něco se učili a pár místních lidí venčilo děti a pejsky. Ale my šli stejně po pěšinách a prodírali se suchým rákosím. Jiří si nabral bahno do bot, já chodila jenom po kotrčích starých vodních trav a ostřic. Cesta to byla klikatá, ale za to plná napětí. Ajvi nás odevzdaně následovala v našich šlépějích. Naši cílem byla hráz rybníka Budkovan a Vrbového rybníku, které jsou ptačí rezervací a rybníky rybochovnými. Zpočátku modrá obloha se zatáhla, ale to už jsme byli na cestě zpět. Jiří fotil na mobil.
  • 12.5.2015
Jedno pozdní odpoledne v polovině listopadu. Konečně svítí sluníčko a tmavá, nízká, zamračená deka zmizela. Rozjela jsem se s Ajvinkou k pramenu říčky Ponávky, do lesů u Vranova. Naposledy jsem u něj byla ještě v létě, před přívalovými dešti a vůbec deštivým obdobím. To byl pramen naprosto suchý. Ani vlhký písek v něm nebyl! Byl to tak šokující pohled! V listopadu pramen sice dává vodu, ale je zanesený, nevyčištěný od naplaveného písku a hlíny z okolních lesů. Spadané listí ani nedává znát, kde je ďolík s pramenem.
3 komentáře
  • 11.11.2014
V okrajové části Brna, Nový Lískovec, se rozkládá zajímavá lokalita přírodní rezervace KAMENNÝ VRCH. Hned nad stejně nazvaným panelovým sídlištěm asi na 15 ha obehnaných plotem s četnými brankami, s doprovodnými odbornými cedulemi ve výšce asi 360 m n.m. Je známá výskytem hojně rostoucího Koniklece velkého, láká mnoho brňanů k vycházkám po cestách a pěšinkách, které protínají několik lesních palouků na nichž se krásně fialoví něžné sametové kvítky. Psi na vodítku mají vstup povolen. V pátek v podvečerních hodinách a v podvečerním slunci 26.března 2010.
Kategorie: příroda
  • 26.3.2010
Lesy v listopadu. Ohnivé barvy jsou pryč, ale vylouply se zlaté špičaté ostrůvky modřínů.
  • 5.11.2010
235 je součet roků účastníků tohoto výletu :-) . Jeli jsme 13, v pátek, za Kuřim, přes sedýlko hřbetu Zlobice do Malhostovic. Po silnici, brrr, pod kopec Čebínka, kde jsme rádi uhnuli na polní cestu zpět na Kuřim, ten jsme bleskově projeli a ocitli se na polní cestě už v katastru naší vísky. Najeli jsme 21 km, s různým poměrně malým převýšením (elektrické motorky to jistí :-) ).
  • 13.7.2018
Za pár dní jsme se opět vydali kolmo na cesty, tentokrát byly jako cíl zvoleny rybníky u Malhostovic, zpět domů, přes hřeben Zlobice, do Svinošic a odtud pod hřebenem Babího lomu domů. Jenže jsme si nevybrali zrovna příznivé počasí. Byla silná vichřice, na zamračeném nebi se honily ještě temnější mraky. Nejhorší byl vítr. Takže u rybníků jsme to otočili a po stejné cestě vyrazili zpět. Asi kilometr před domovem začalo pršet a pršelo po celý zbytek dne. Aspoň něco!
Přesně za týden, 25. července, jsme za příjemného počasí, na druhý pokus náš záměr přejet strmý hřeben Zlobice směrem od Malhostovic - uskutečnili. Posledních 8 fotek.
Kategorie: krajina
  • červenec 2018
3. listopadu 2018 jsme v kruhu rodinném oslavili Jiříhio 8-sát let v už prověřené restauraci Na skleníku v Tišnově. Bylo to příjemné, moc hezké a oslavenec byl vééélmi spokojený.
  • loni na podzim
19. dubna se velmi ochladilo, celý den byly jenom 2°C, fučel silný severní vítr a dopoledne začal padat sníh. Koruny rozkvetlých třešní, višní, švestek získávají před očima hnědou barvu. A je tak, jako minulý rok, po úrodě. Co se to děje? Příští dvě noci mají být mrazivé, to bude rána z milosti.
  • 19.4.2017
22.8.2015 jsme se s Jiřím a Ajvi rozjeli na polní letiště do Kotvrdovic u Jedovnic. Bylo krásné počasí s nádhernou oblačností, teplota akorát, jen nás sužovalo velké sucho a všudypřítomný prach. Organizátorům se podařilo krásné érové odpoledne. Díky jim za vše, co pro nás - diváky připravili!!!
Byli vystaveni autoveteráni, předveden Integrovaný záchranný systém Jihomoravského kraje s bravurní pilotáží vrtulníku Bell, starý cvičný proudový letoun naší výroby Delfín, přiletěly 2 letouny Morava, současný bitevní vrtulník MI 171 naší armády a další a další. Ke všem byl odborný komentář, takže informací bylo až až, stejně jako rachotu motorů. Fotili jsme oba s Jiřím. S komentářem mi pomáhal Jiří.
  • 22.8.2015
Dnes, 5. března, má Iowa Gloria Leones, naše Ajvinka tři roky. Oslava proběhla v duchu čundříku do Moravského krasu. Protože je všude bláto, vypravily jsme se s Evi a Waiki po silničce k Punkevním jeskyním, mrkly jsme se na "vodopády" u Štajgrovy díry a vůbec kochaly se hučící říčkou Punkvou (pro mé uši je to jako balzám, šumění vody!) a vůbec krásnou předjarní přírodou.
Kategorie: přírodazvířata
  • 5.3.2016
  • březen 2014 až únor 2016
7. KVĚTNA 2011 JSME NAVŠTÍVILI SE ZVÍŘETNÍKY KRÁSNÝ ŽÍRNÝ KRAJ POD PÁLAVOU NA JIHU JIŽNÍ MORAVY (JJM). AKCI ORGANIZOVALI EMTESKOVIC (MOC VELKÝ DÍK) ! PO MRAZIVÝCH RÁNECH BYL PRVNÍ TEPLÝ DEN, SICE OPAR, ALE KRÁSNÉ POČASÍ. ŠKODA, ŽE Z FOTEK NENÍ CÍTIT VŮNĚ VŠECH TĚCH ROZKVETLÝCH KYTEK A ČERSTVÝCH LÍSTEČKŮ STROMŮ.
  • 7.5.2011
19.4. jsme vyrazily s některými Zvířetnicemi, rodinnými příslušníky a psovstvem na Sirotčí hrádek a Stolovou horu z Klentnice. Ze Stolové hory jsme sestoupili pod Bavorské a Perenské skály a poté znovu vystoupali k hřišti pod Sirotčím hrádkem. Výstup ač pouze pětisetmetrový, ale s dost velkým převýšením zboural naši výpravu do pampelišek :-).
  • duben 2014
V památný černý den 21.8.2018, padesát let po hrůze, která mrštila tento národ o dalších 40 let zpět a do dnešního dne nejsme schopni se morálně z této pohromy vyhrabat, jsem se vydala fotit další apokalypsu, tentokrát přírodní. Jak příznačné! Obrovské horko a sucho, které trvá již 3/4 roku (srážky v zimě takřka žádné) se podepisuje na okolní přírodě. V této lokalitě žiji a pohybuji se každý den po čtyřicet let. Tohle nikdy, ale opravdu nikdy nebylo!
Kategorie: krajinapříroda
4 komentáře
  • srpen 2018 až březen 2019
  • květen 2008 až říjen 2009
Poslední květnový víkend. Zima, déšť, chvílemi sluníčko, ale většinou tma pod černou zamračenou oblohou. V sobotu jsme plánovaly s Ygou výlet do rozkvetlého arboreta ve Křtinách. Jenomže lilo. YGA přesto do Křtin jela a měla štěstí, kupodivu tam nepršelo. Já jsem se na barevnou podívanou z rododendronů a azalek, pod vzácnými lesními stromy jela podívat v neděli s Evou a Waiki. Bylo špatné světlo, zpočátku se zdálo, že obloha bude azurová, ale v mžiku se zatáhla olověnými mraky a v lese byla tma tmoucí. I tak to byla nádherná podívaná, plná barev a vůní.
  • 26.5.2013
9. března - nádherná neděle. Přijela Dede s Ariberry a Yga s Toyenkou. Vyšly jsme si na prochajdu po okolních lesích. Dodatečně, až večer, jsem měřila na Mapách.cz trasu a Toyenka ušla přes 6 km. Ve 14-ti letech, po malé mozkové příhodě!!! Celou cestu ťapala, kolem ní lítaly obrovské, chlupaté dělové koule, ale ona si klidně očmuchávala, co jí zajímalo :-).
Kategorie: přírodazvířata
  • 9.3.2014
25. ledna 2013 přijela do Brna Dede s manželem Martinem a na Skleněné louce přečetla několik povídek ze své hnížky Nedopovícky. Přítomni byli Zvířetníci, přišel i kolega JJ z jejich Alma mater, pan profesor. Poslouchali i běžní návštěvníci útulného podkroví. Večer to byl velmi hezký, zábavný a my se zase sešli na dalším, pro nás netradičím místě.
3 komentáře
  • 25.1.2013
Babí doly, rybníček na Babídolském potoce je opět (letos už podruhé) napuštěný. Tři roky trvala jeho revitalizace, oprava prosakující hráze. Celá tahle legrace stála skoro 7 milionů peněz. Z toho dvě třetiny dodala, námi Čechy, nenáviděná Evropská unie. Po jarním slavnostním napuštění, část hráze spadla, nádrž musela být opět vypuštěná a teprve nyní je opět napuštěná. Vypuštěný a napuštěný, vypuštěný a napuštěný.... Po celé tři roky jsem fotila a dokumentovala, stavařskou ostudu. Mimochodem pata hráze stále prosakuje, takže je jenom otázka času kdy nastane opět fáze ....vypuštěný....... Ale takhle z dálky, když se přivřou oči a barvy podzimu zakouzlí, to celé vypadá docela pěkně.
  • 26.10.2016
Skalnatý hřeben, vrchol 562 m n.m. na sever od Brna.
Kategorie: krajina
  • listopad 2004 až listopad 2011
28. dubna, jsme se sešli k venčení, tentokrát na Babí lom. Počasí slibovalo teplý den (také že bylo neuvěřitelných 29°). Protože nás šlo vícero, kteří máme nějaké momentální eeehm pohybové indispozice, nebo jsou starší pejskové (kromě Waiki a Shelminky, Toyenka a Polynka - postarší psí dámy) zvolili jsme cestu k Lelkovadlu, pohodlnou lesní cestou a potom jsme se po společné domluvě vydali zbývající metry vzhůru do sedla a vpravo k vrcholu Babího lomu. Tou dobou, jsme byli na vrcholu sami. Po nás se už objevily další skupiny turistů. Byl to krásný, vydařený den s bezva partou Zvířetníků.
  • 28.4.2012
18. březen, venku mrzne, přes den "jenom" -3°C ;-) , ALE fučí silná, ledová vichřice a na zemi leží tenká vrstva sněhu. Je bílo. Sousedka "odnaproti" mne pozvala na prohlídku skleníků zahradnictví, nedaleko od nás, v Šebrově. Byla to pastva pro unavené zimní oči. Taková paleta barev!
  • 18.3.2018
Jedno březnové pošmourné dopoledne, ve všední den, jsme si vyjeli do městečka Blansko. Máme ho co by kamenem dohodil, jezdím do městečka, nebo jím projíždím od dětství, ale jak se mnohdy stává, bývá nám i u důvěrně známých míst ledacos zatajeno. Teprve nyní jsem se setkala se skutečností, že v Blansku JE ZÁMEK! Nu zámek, spíše zámeček, maličký, ale velmi půvabný a působivý. Už léta je dáván do řádného stavu, ještě zbývá vnitřní nádvoří (do konce srpna 2012 má být vše hotovo), ale i tak je otevřený a se zajímavými expozicemi. Mě lákala stálá výstava umělecké litiny. Inspirovala mě výstava kamélií s uměleckou litinou na zámku v nedalekém Rájci.
Asi proto, že byl všední den, takřka poledne, na zámku kromě řemeslníků a dvou dam v kanceláři, nikde nikdo. Pohádkové, turistoprosté nikdo nikde. Ujala se nás mladá, příjemná slečna a vydali jsme se prohlédnout zámek. Nepamatuji se, že bych někdy zažila tak zajímavou prohlídku pamětihodnosti. Slečna nám poutavě vyprávěla, zároveň s námi se kochala nádhernými litinovými výtvory, diskutovaly jsme o mnohých zajímavých historických faktech, tu a tam padl nějaký historický drb, no prostě, krásné zajímavé dopoledne. Fotili jsme s manželem oba, opět se projevila nefunkčnost u mého starého foťáku při nedostatku světla v místnostech. Holt Koďáček už je za svým osmiletým zenitem. V albu je mnoho fotografií proto, že jsem se snažila vystihnout celou atmosféru malého zámku. Zvláště litinových artefaktů, ale stejně není možné všechno na čem spočinulo moje oko uvést do alba. Blanenský zámek se prostě musí navštívit osobně. A já tak učiním ještě jednou, ke konci léta, až bude opravený a obrovské stromy v parku se budou barvit podzimem!
  • březen 2012
  • 1919
Přesně polovina dubna 2013, pondělí. Po studených, zamračených dnech, dlouhé zimě, konečně začalo jaro! V údolí Chlébského potoka rozkvetly bledule jarní a na sluncem prozářených loukách okolo hradu Pernštejna se začali pást koně!
  • květen 2012 až duben 2013

Adresa na Rajčeti

www.dig.rajce.idnes.cz

20. května 2008

Webová adresa

Mí oblíbení lidé na Rajčeti

Má oblíbená alba na Rajčeti

Moji fanoušci na Rajčeti (sledují mě)